Skip to main content
Til toppen

Watts 850T Magnetventiler

Produktnummer: 15347-15390
inkl. mva.

Magnetventiler i 850T -serien er ventiler designet for å stenge strømmen av væsker i rørledninger automatisk.
Laget av messing, de er tilgjengelige i normalt lukkede eller normalt åpne versjoner, med invendige tilkoblinger.

Ventilen er indirekte betjent, og egnet for håndtering av væsker som er kompatible med materialene som brukes i produksjonen.
Den er tilgjengelig i NC (normalt lukket) og NO (normalt åpne) konfigurasjoner med 230V og 24V strømforsyning.

● Magnetventil for vann og luft.
● Driftstemperatur: -10 til 90 ° C.
● PN25.
● Tilgjengelig i normalt lukkede (NC) og normalt åpne (NO) versjoner.
● Maksimalt differensialtrykk: 16 bar. Krever minimum driftstrykk på 0,2 bar.
● Modeller med FF -gjengede tilkoblinger størrelse DN 3/8 ”til 1½”.
● I samsvar med: IEC 335 - EN 60529 (DIN 40050)

● Driftstemperatur: -10 til 90 ° C
● Maksimal omgivelsestemperatur: 80 ° C
● Minimum driftstrykk: 0,2 bar
● Maksimalt differensialtrykk: 25 bar
● Drift: 16 bar
● Beskyttelsesgrad: IP65 EN 60529 (DIN 40050)
● Elektrisk samsvar: IEC 335
● Elektrisk tilkobling med standard kontakt: DIN 43650
● Maksimal tillatt viskositet: 12 cSt / 2 ° E
● Kompatible væsker: Varme, luft, inerte væsker (ikke tappevann)
● Spoleeffekt:

Materialer

Ventilhus: Messing UNI EN 12165 - CW617N
Tetninger:  NBR (Nitril)

Driften av 850T -serien magnetventiler består i en bevegelse av ventilelementet (stempel, stempel) mellom et helt åpent og en helt lukket posisjon, kontrollert direkte eller indirekte av en solenoid (elektromagnet/spole).

De viktigste delene i ventilen er en elektromagnetisk spole, en kjerne i bevegelse og et ventilhus. Spolen er montert direkte på føringsrør (hylse) som inneholder kjernen, forseglet og festet permanent til ventilhuset; den magnetiske kjernen i bevegelse er fri til skyv innvendig på hylsen og holdes på plass av en trykkfjær (eller returfjær). Når solenoiden er aktivert, beveger den seg kjernen tiltrekkes av magnetfeltets kraft og ventilelementet, som er stivt forbundet med kjernen, åpner (eller lukker) passasjen.

Disse modellene drives indirekte eller servokontrollerte og krever et minimalt differensialtrykk for aktivering. Følgelig er ventilen utstyrt med en pilotdyse, drevet av spolen, og en membran som lukker hovedventilporten. Når spolen er aktivert, åpner kjernen pilotdysen på en slik måte at trykk på oversiden av membranen kan slippes og rettes mot utløpet på ventilhuset. Dette skaper en trykkubalanse på membranen, som følgelig løfter, og derved lar ventilen gå helt tilbake til normalt lukket posisjon.

Lenker
Min side